Cumartesi, Kasım 04, 2006

Ümit Özat gerçeği (FB:4 - G.Antep :1)

Bu blogun geçmiş sayfalarında " Türk Futbolunun Solcuları" adı altında bir inceleme ve yorumumu yazmıştım . Ümit Özat ile İbrahim Üzülmez'e değinirken Türkiye'de ki sol kanat ve özellikle sol bek mevkiindeki sıkıntıya göndermeler yapmak istemiştim . Gerçekten dün akşam Ümit Özat'ı izlerken nekadar gerçekçi bir yaklaşıma sahip olduğuma birkez daha inandım ve Ümit Özat'a tüm eleştirilere ragmen birkez daha saygı duydum . Hemde bunu takımını belki dış baskılar belki kendi görüşüne göre kadro revizyonuna giden Zico'ya ve de tirübünden her ne sebeple olursa olsun maçı izlemeye gelen Fatih Terim'in önünde ve yeri geldiğinde onu izleyen taraftarlar önünde gösterdiği için...
FB Kadrosu üzerine ve ümitsiz görüş ve yeniden doğan Ümit gerçeği
Zico 4 3 1 2 sistemi ve sabit kadrosuyla oynadığı maçlardan sonra her ne sebeple olduysa birden sihirli bir dokunuşla her maçta kadro değişiklikleriyle herkesi şaşırtıken başarılı da oldu . Ancak bu değişimde göze batan son iki maçtada ortaya çıkan başka bir gerçekte ortaya çıktı . Marco , Ümit ve Rüştü gibi neredeyse FB kadrosu sayılırken Alex ve Appiah dışında sayılabilecek üç oyuncuyu bir anda kadro dışında bıraktı . Yerlerine Volkan , Deniz ve solbekte de Uğur Boral oynamaya başladı , tek forvet oynanması nedeniyle Tümer kadroda yer buldu . Tüm bunlar belki kağıt üzerinde işe yarar gibi görünsede (N.C.United maçından sonra) son iki maçta akışkanlıkta aksaklıklar göze çarptı. Ben şahsen bu sistem değişikliğinin Fb'nin futboluna ve de kadro seçimine bir derinlik , başarı ve etkinlik kattığına inanıyorum ama kadro seçimi üzerine elştirilerimi saymak isterim . Kaleci mevkinde elimde Rüştü gibi bir kaleci varken bu kulüpten ayrılmadığı müddetçe kaleye ondan başkasını geçirmem , Volkan , Rüştü'nün anlaşılmaz sebeblerle FB camiasında yaşadığı antipatiden beslenerek haketmediği bir payeyle ve sanırım kişisel yapısından gelen bazı kusurlarlada henüz yeterli düzeye gelmeden İYİ bir kaleci payesiyle ödüllendirilmiştir. Bence başarılı değildir. Kişisel görüşüm Adaşı PAF kalecisi ve Ümit Milli Volkan Babacan'ın Rüştü'nün yedeği olarak Türk Futboluna çok daha faydalı olabileceğidir . Aynı şey şu anki gerek tecrübe , gerek futbolcu kimyası , yapısı , gerek mevki gerekse de performans ve oyun anlayışı olarak sol bek mevkinede Uğur Boral -Ümit Özat eşleşmesi içinde geçerlidir. Sanki İ.Cavcav'ın Uğur FB'de 4 maç oynayamaz sözüne inat o mevkide ısrarla oynatılmaya çalışılıyor inadı gibi geliyor bana ve ben bunu garipsiyorum . Uğur henüz - geçmişteki futboluylada - sol bek mevkiinin oyuncusu değildir . Onun oyunda kaldığı sürede FB'nin sol kanadı , önüne gelen Tümer ile de tamamen bitiyor ve neredeyse hiçbir işlevsel özellik taşımıyor . Bu dün akşam ki maçta tüm çıplaklığı ile ortaya çıkmıştır. 38 dakikadan sonra oyuna giren Ümit , 46. dakika ile Zico'nun bence maçta yaptığı en başrılı değişiklikle (Tuncay'ı sola, Tümer'i sağa çekerek ki bu defada sağ kanat bitmiştir.) oyuna damgasını vurmuştur, tüm ataklar soldan ve etkili olarak gelmiştir. Ümit soldan Uğur'dan asla göremeyeceğiniz devamlılık inat ve başarıyla uygulanamayacak kadar ısrala bindirmeler yapmış bunun sonucunda üç asistle takımın 3 golüne katkı sağlamış Fb 'nin maçı koparmasını sağlamıştır. Sağ ayaklı bir profosyonel futbolcu bu ülkede o mevkinin en değişmez adamı olduğunu tüm çıplaklığıyla herkese göstermiştir. Maalesef şu anda o mevkide bu ülkede ki en iyi oyuncu Ümit Özat'tır demiştir. Bence bu mesajı Önce Aziz Yıldırım sonra Zico , sonra Fatih Terim , sonra medya , sonra da taraftar kabul etsin . Belki Zico bu kızak çekmeyle farkında olmadan Ümit'i ayrı bir motivasyona sokmuştur. Gollerden sonra golü atanların ona koşması ve sevinçleri bence takım içindeki havanından düşünceme paralel olduğu yönündedir . Boşuna kaptan olmadığını ve takımda forma aşkıylada oynayan yegane birkaç futbocunun başında geldiğine inanıyorum .

TEBRİKLER ÜMİT ÖZAT !

Şeref Solmazer

Not: Maç sonu açıklaması : Ümit Özat Gaziantepspor maçı sonrasında şu açıklamalarda bulundu: “Ben ve Rüştü ağabey bu takımın büyükleriyiz. Oynadığımızda da oynamadığımızda da üzerimize düşeni yapıyoruz. Kaybetmek her şeyde var ama benim için vazgeçmek asla. Çalışmak benim karakterimde var. Ben bugünlere çalışarak geldim. Oynamamak beni açıkçası üzüyor. Bu konuda bir şey konuşmam gerekirse bunu önce hocamla paylaşmalıyım. Hocamla konuşmadığım bir konuyu kamuoyuyla paylaşmam doğru olmaz” dedi.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home