Pazar, Aralık 10, 2006

Derbiden çıkarılan futbol ötesi ders

Aslında buraya Radikal'de çıkan dünkü Sevin Okyay yazısının tamamını koyup söze hacet yok demek var ama yinede "dileciler" hesabı küçük bir yorum katmak gerktiğini düşündüğüm için yazıyorum .Aşağıda ilgili yazdıdan alıntılar göreceksiniz diptede yazını tamamının linkini bulabilirsiniz. Sevin Okyay çok yönlü bir "bayan" ve yazar bu konuya bence derin bir bıçak darbesi vuruyor . Kendisine teşekkür eriyorum . Sevgli Aptullika aklıma geldi bir başka boyutuyla yazıyı yazarken , farklı bir takımdaşlıkla rakibin önemli değerlerini övme konusunda , yalnızca bende olan o el yazması kitabının tek örneğinde Rüştü'yü öven yazılarıyla...
Adam gibi adam kimdir? Çoktur ,ama bu yazıya örenek olan adam Monragon'dur ...
Yazarın yazdıklarından alıntılar: Artılar ve eksiler başlıklı yazdıan alıntılarda Sevin Okyay diyor " Geçtiğimiz günlede gazetelerde bir haber, bir de yazı dikkatimi çekti. Spora tamamen farklı yönlerden bakan yazılar; biri sportmence, biri Makyavelist. Haber, Galatasaray'ın kalecisi Mondragon'la ilgiliydi. Fenerbahçe maçında ev sahibi takım seyircilerinin kafasına attığı ses bombasıyla bir süre yerde kalan ve işitme sorunu yaşayan Faryd Aly Camilo Mondragon, Türk futboluna leke düşürmemek için o günkü derbide maça devam ettiğini belirtmiş. "Bugün (Salı günü) öğle saatlerine kadar hafif bir uğultu duydum. Hakemle o konuyu konuşmamıştım, ama zaten ne olursa olsun sahada yatmayacak ve oyuna devam edecektim. Bu kadar güzel bir gösteriyi lekelemek istemedim. Sportif ahlakım buna izin vermezdi. Türk futbolunun imajını kötüleyemezdim. Güzel olması gereken bir olayın kötü sonlanmasına neden olmamak için o maça devam etmem gerektiğini düşündüm."
Bu arada, Mondragon'un maça, üzerinde hasta köpeği için 'Tommy her zaman kalbimizdesin!' yazılı bir tişörtle çıktığını da söyleyelim. Dört köpeğinden biri kanser olan kaleci, "Yaşadığım üzüntüyü ancak benim gibi hayvan sevgisi olanlar anlayabilir" demiş. "Tommy dünyada en çok sevdiğim varlıklardan biri." Doğrusu biz bu yaklaşımın da yukarıdaki tavırdan kopuk olmadığını düşünüyoruz.."
İşte budur . Burada kelimelerin bittiği ve herkesin şapkasını önüne alıp düŞünmesi gereken bir gerçeğin altını Mondragon olanca yalınlığı ve insanlığıyla çizmiştir. Söze hacet varmı ?
GS'liden FB'liye ince mesajlara bir başka ama nüktedan örenek De Gerets'den, yine aynı yazarın yazısındaki alıntı ve ifadelerle : "Öte yandan Galatasaray Teknik Direktörü Gerets de, kafasına yabancı cisim atarak alnını delen ev sahibi takım seyircisi için, "Keskin nişancıymış, tebrik ederim" demekle yetindi.
Yazar devam etmiş ,iyi de etmiş " İnsanlar gün geliyor, futbollarından çok yukarıdakine benzer insani, sportmence tavırlarıyla hatırlanabiliyorlar. Örneğin, Eskişehir'in santrhafı, futbola uzun süre emek vermiş Nuri, bugün sadece 'Güvercin Nuri' olarak hatırlardadır. Sahanın içinde yürüyen bir güvercini bir volede öldürdüğü için."
Devam ediyor yazar ve son noktayı seyirciye vurarak noktalıyor , harika ...
"Bizim gönlümüz, Fenerbahçe'nin Trabzon'da kazanarak şampiyon olduğu maçın ardından, rakip takımdaki arkadaşları için üzüldüğünü söyleyen, bu yüzden de sonunda Ali Şen tarafından (Oğuz ile birlikte) takımdan uzaklaştırılan Aykut Kocaman'ın tavrından yana. ... Burada seyircilere de iş düşüyor." Asla yalnız yürümeyeceksin" demekle, "Ölmeye, ölmeye, ölmeye geldik" demek arasında dağlar kadar fark var. Ruh farkı... (Yazının tamamı için link: http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=206821 )
Sevin Okyay , Türkfutbol Sever(!)inin üzerinde çok çok düşünmesi gereken bazı noktalara çok net vurgular yapmıştır . Ben yaklaşımı ve sorgusuna saygı ve hürmetle şapka çıkarıyorum . Bu vesile ile Mondragon gibi " insan " bir futbolcunun bu ülke topraklarında her gol sonrası inanç gereği" haç " çıkarmasınında devam etmesini ve dersinin herkes tarafından olanca sadeliği ve insancıllığında alınmasını diliyorum . Yorum tüm okuyanlara, izleyenlere ve düşünelere kalmış.
Seni sevdim ezeli rakibim Mondi !
Şeref Solmazer
10 Aralık 2006

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home